torsdag 1 mars 2012

Brakgräl, tulpaner och små och stora pippifåglar!

Brakgräl med husse resulterade i en bukett tulpaner så här på förmiddagen!


Efter gårdagens vedermödor i städvärlden  (sovrummet fick sig en rejäl rengöring samt nya gardiner och sänglinne),matlagning med mediokert resultat, fick jag möta en trött och desillusionerad husse som varit två dagar i huvudstaden och jobbets huvudkontor.


Kanske inte det optimala mötet om man säger så...


Jag, trött och ont i varenda del i min kropp.
Han, trött och irriterad på ALLT!


Äktenskapets alla fel kommer lätt fram en sådan gång.Och tro mig det gjorde det.


Efter maten.. praktgräl.. gubbe hamnade i annat sovrum..frun sur,arg och ledsen sover INTE gott.Ingen hund vågar ligga i sängen. Ingen katt heller för den delen!


Mardrömmar på mardrömmar.


Ingen hund väcker matte på morgonen...


Men sovrummet är blått och vackert. Kunde trots allt ta det till mig.
Sovrummet..kärlekens näste..rejält rengjort och förnyat.


Blått min favoritfärg.


Då grälar vi värre än vanligt.Varför?
Är det förändringens vindar som blåser så starkt in i vårt hem att vi har svårt att hantera det?


För en stund sedan kom en lite ångerfull husse hem med en packe tulpaner och ett kort.
Det var fint gjort och en bra fredsflagga! Jag älskar tulpaner!


På tal om förändringen vindar.. idag när jag kikade ut genom badrumsfönstret såg jag en ny liten pippifågel. En jag aldrig sett här hos oss förut. En pytteliten grön sak. Inte större än en kollibri. Jo,kanske.. har ju inte sett en kollibri i verkligheten hmm.


Just nu ser jag en stor grå "pippi" här ute på 
mitt fönsterbleck.. GRÅLLE!


Grålle är en katt. En smart katt. Han vet att jag sitter här och nu vill han in. Att använda kattluckan när matte är hemma?? GLÖM det!


Bäst jag släpper in honom. Och ger honom lite mat..


I kväll kommer min fina Susanne hit!
Hon åker  från Hurghada kl 2, landar i Malmö, tar tåget till falkenberg där jag hämtar upp henne vid pass halv 12. Sedan stannar hon till på söndag kväll då hon flyger vidare upp till Umeå och hennes svenska hem!
Vad säger man??


KRAM BANAN!
Love u all!



Big quarrel, tulips and small and large birdie birds!
Big quarrel with husband resulted in a bundle of tulips  this morning!
After yesterday's tribulations in the cleaning world (the bedroom got a big  cleaning and new curtains and bed linens), cooking with mediocre results, I faced a tired and disillusioned husband who spent two days in the capital and the job's headquarters.
Maybe not the ideal meeting I might say ...
I, tired and sore in every part of my body.
He, tired and annoyed with EVERYTHING!
 All matrimony problems easily come to surface times like this .Och believe me it did.
After the meal .. big quarrel .. the man went into another bedroom .. wife grumpy, angry and sad. No good sleeping. No dog dares to lie in bed and no cat for that matter!
Nightmares on nightmares.
No dog wakes wife in the morning ...
But the bedroom is blue and beautiful. Could nevertheless take it to my heart.The bedroom ..the love nest .. really cleaned and renewed.
Blue my favorite color.
Then we are quarreling worse than usual.Why?Are the winds of change blowing so strongly into our home that we find it difficult to deal with?
A moment ago a little remorseful husband came home with a bundle of tulips and a card.It was nicely done and a great peace flag! I love tulips!
Speaking of changing winds .. Today when I looked out through the bathroom window I saw a new little birdie bird.  I've never seen this here before. A tiny green thing. Not bigger than a collibri. Well, maybe .. have not seen one in real life.. collibri I mean.
Right now, I see a big gray "Birdie" out here on thecenter sill .. GREY'Y!
Grey'y is a cat. A clever cat. He knows that I'm sitting here and now he wants to come in. To use the cat door while mom is at home? FORGET it!
I'd better let him in. And give him some food ..
This evening my lovely Susanne is coming!She goes from Hurghada  around 2 o'clock, landing in Malmo, takes the train to Falkenberg where I pick her up at  half past 11. Then she stays until Sunday night when she flies  up to Umeå and her Swedish home!Well people ..what can we say??
BANANA HUG!Love u all!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar