fredag 17 februari 2012

WOFF på er!


Har märkt att matte har startat en blogg... suck...nu är hon ÄNNU mindre intresserad av att hänga med mig på spårprommisar i skogen!


Men ni vet ju kanske att trots mina uppväckarförsök på morgnarna så sover hon helst en timme till och då tänkte jag...:) OOOKEJ!
Jag snor din blogg lite matte!


Jag har börjat väcka henne redan vid 8 tiden numera! Jag kommer där med min goa blöta nos och ger henne lite pussar och killisar med morrhåren... vet ju att det inte är lönt eg. men har lärt mig av husse att på en väckarklocka bör det finnas snoozetime.
Tänkte att det är väl det som är felet. Jag har inte gett henne snoozetime. 


Okej. Hon fick en timme till.
Det var under den tiden jag fick idén till att stjäla hennes blogg...
LOVA att inte säga nåt!


Måste ju bara berätta för er...
I förrgår när vi var ute i skogen och kollade spår i snön hittade jag några underliga! ÅÅÅÅ dom luktade  så spännande!
Ganska stora och nästan runda. Matte var väldigt intresserad av dom med. Hon gick där och surrade och pratade för sig själv som hon faktiskt ofta gör när vi är ute.


(Det är därför jag inte alltid bryr mig om att lyssna på henne. Vad tusan, hur ska jag kunna veta om det är mig hon pratar med eller om hon går där och surrar med sig själv??
Säg den hund som bara är tre år som kan det?Nää det behöver man nog vara en gammelhund för! Och det är inte jag!)


Tillbaks till spåren.
Ni vet i "våran" skog ser man alltid älg och råddjur (dom är kuliga hahah), hare och rävspår.
Själv äälskar jag att hitta nån stor kul skogsfågel att skrämma skiten ur!
Men spåren.. dessa konstigt doftande spåren...
Matte sa till mig att det kan ju vara Lo!


Tänk lodjur i vår skog! Då fattar man ju varför kattskrällena där hemma knappt går ut när dom ska pinka!
Dom darrar väl av rädsla att träffa på sin överman!Fniss..
Jag vet för jag brukar prova morra lite åt dom ibland..
Fast matte blir arg på mig då:(
Fattar då inte varför!


Nää nu ska jag göra ett försök att väcka henne igen.
Provar med gullegull det är sååå synd om mig för du bara sover taktiken!;)


Ha det!


/Buffy


..............





WOFF on you!


Have noticed that "mom" has started a blog ... sigh ... now she's  less interested in keeping up with me on tracking walks in the woods!


But you know  that despite my wakeup tryis in the morning  she  rather sleep another hour and then I thought ... :) OOOKEJ!
I steal your blog a little "Mama"!


I have started to wake her up already at 8 o'clock now! I am going there with my nice wet nose and give her a little kiss and kittle her with my whiskers ... knowing that it is no use  but  I have  learned from "Dad" that to an alarm clock, there should be a snoozetime.
Thought that's what's wrong. I have not given her snoozetime...


All right. She got another hour.
It was during the time I got the idea to steal her blog ...
PROMISE not to say something!


Must just tell you ...


The day before yesterday when we were out in the woods and watched tracks in the snow I found some strange!  They smelled so exciting!
Fairly large and almost round. "Mum" was very interested in them. She went there and buzzed and talked to herself as she actually often do when we're out.


(That's why I don't always bother to listen to her. What the hell, how would I know if it's me talking to or if she goes there and hums to himself?
Tell me about the dog that is only three years that can? Nope, it needs to  be an old dog! And that's not me!)


Back to the tracks.


You know in "our" forest you can always see moose and deer (they're funnies hahah), hare and fox tracks.
I LOOVE to find some big fun forest birds to scare the hell out!
But the tracks .. These surprising fragrant grooves ...
"Mum" told me that it could be Lynx!


Think lynx in our forest! Then, grasp  why our big fat cats at home hardly go out for peing!
They tremble  for fear of hitting on their Superior! Giggles ..


I know because I sometimes try to growl a bit at them ..
Though "mom" gets mad at me then: (
I really don't understand why?!


Now I'll make an attempt to wake her up again.
Trying with "gull gull it's sooo boring for me because you are only sleeping tactics"! ;)




Big  lickingkiss!
/Buffy

1 kommentar:

  1. Voff på dig, du var mig allt en trevlig bekantskap! Hoppas du kommer att skriva ofta. Och hälsa matte om hon nu äntligen är vaken.

    SvaraRadera